Biljana Borzan napala McDonald’s, Pringles i druge proizvođače nezdrave hrane zbog prikrivenih reklama za djecu
« McDonald’s reklamira svoj Happy Meal kroz igračku koja je unutra. U reklami nema burgera, pomfrita i slatkiša ali što mislite što će dijete jesti kad ga odvedete u McDonald’s po Happy Meal?” pita Biljana Borzan, europarlamentarka Socijaldemokratske partije. Gospođa Borzan jučer je za Hinu interpretirala rezultate velikog istraživanja koje je provela krovna europska organizacija za zaštitu potrošača BEUC.
adsense_content_v3
Istraživanje je pokazalo da se veliki proizvođači nezdrave hrane i pića masovno obraćaju djeci putem interneta i televizijskih emisija koje naizgled nisu za djecu (jer je reklamiranje nezdrave hrane i pića u dječjim emisijama zabranjeno Kodeksom EU o reklamiranju). Europarlamentarka Borzan kaže kako je BEUC-ovo istraživanje pokazalo da se pravila iz Kodeksa o reklamiranju masovno zaobilaze, i da veliki proizvođači nezdrave hrane sve češće targetiraju djecu mlađu od 13 godina kroz internet, igre, aplikacije i preko influencera.
Kad je riječ o oglašavanju na televiziji, Kodeks Europske Unije o reklamiranju traži da se u dječjim emisijama ne oglašavaju prehrambeni proizvodi štetni po kriterijima količine šećera, masnoće i soli. “Međutim,” upozorava Biljana Borzan, “djeca gledaju emisije poput Voicea koje su prepune oglasa za nezdravu hranu namijenjenih djeci.”
Istraživanje BEUC-a pokazuje da se u Francuskoj u čak 88 posto svih reklama za prehrambene proizvode za djecu ustvari reklamira izrazito nezdrava hrana. U Španjolskoj je taj postotak još malo veći. Nadalje, na Tik Toku, platformi koja okuplja vrlo mladu publiku, 25 posto svih oglasa odnosi se na hranu i piće.
Kao negativan primjer oglašavanja u gamingu gospođa Borzan navela je Fortnite, čiji je glavni sponzor Pringles, pa je igra prepuna reklama za čips. Kodeks EU o reklamiranju ne pokriva takve primjere.
Biljana Borzan založila se za oštriji pristup reklamiranju junk fooda za djecu; SDP-ova zastupnica u Europarlamentu smatra da je masovno reklamiranje nezdrave hrane i pića namijenjenih djeci izravno odgovorno za činjenicu da su djeca u Hrvatskoj, kao i u većem dijelu Europe, iz godine u godinu sve deblja.


